اکیداً توصیه میگردد از مرورگر FireFox استفاده  نشود( ترجیحا مرورگر Chrome مورد استفاده قرار گیرد). برای شروع فرایند  ثبت نام غیر حضوری  به این آدرس https://golestan.ub.ac.ir  مراجعه نمایید. برای ورود به سامانه شناسه کاربری   شما u 981 همراه شماره ملی   (بلافاصله پس از u981) و گذرواژه شما   کد ملی می باشد. ( مثال: شماره ملی 0123456789                          شناسه کاربری : u9810123456789                    گذرواژه : 0123456789 ) پس از ورود به سیستم، از منو‌ی "ثبت نام"، منو‌ی "پذیرش غیرحضوری " و سپس پردازش "پذیرش غیرحضوری دانشجویان جدیدالورود" انتخاب شود. فرمی به شکل زیر نمایش داده خواهد شد.   در بالای فرم، مشخصات اصلی دانشجو نمایش داده شده و در پایین فرم، جدولی است که مراحل کار را به ترتیب نمایش می‌دهد. بسته به شرایط دانشجو (مثل رشته، دوره و...) و شرایط دانشگاه (قوانین آموزشی، شهریه و...) مراحل مختلفی جهت پذیرش غیرحضوری دانشجو در این فرم نمایش داده می‌شود. (مثلاً اگر به دانشجو پیش پرداخت شهریه تعلق بگیرد، مراحل پیش پرداخت شهریه در فرم نمایش داده می‌شود و اگر تعلق نگیرد، نمایش داده نمی‌شود.) قالب کلی این فرم بدین صورت است که برای تمامی موارد لیست شده، راهنمایی در سمت چپ آنها موجود است که توضیحات لازم را ارائه می‌کند. همچنین ستونی تحت عنوان وضعیت، وضعیت هر مرحله را نشان می‌دهد. در سمت راست لیست، با انتخاب گزینه انتخاب می‌توان برای انجام هر مرحله اقدام نمود. این مراحل به شرح زیر می‌باشند: • تعیین وضعیت نظام وظیفه: در این مرحله وضعیت نظام وظیفه خود را انتخاب کرده و دکمه"اصلاح" را کلیک کنید. تاییدیه تحصیلی به همراه کپی گواهی موقت پیش دانشگاهی به یکی از دفاتر پستی مراجعه نمایید و شماره و تاریخ رسید پستی را در این قسمت وارد نمایید.  اطلاعات دانشجو - قسمت اول: دانشجو بخش اول اطلاعات خود را در این قسمت وارد کرده اطلاعات خود را تأیید می‌کند. **تذکر مهم: اگر در اطلاعات شناسنامه‌ای خود اشکالی مشاهده می‌کنید و امکان تغییر برای شما وجود ندارد، بعد از پذیرش نهایی به کارشناس آموزش جهت تغییر اطلاعات مراجعه فرمائید. تذکر: دانشجویانی در نظام آموزشی 6-3-3 تحصیل نموده‌اند و مدرک پیش‌دانشگاهی ندارند، در قسمت مشخصات پیش دانشگاهی به صورت زیر تکمیل گردد:      ارسال فایل مدارک: دانشجو فایل اسکن شده از مدارک مورد نیاز را ارسال می‌کند. * متناسب با شرایط دانشجو مدارک لازم برای بارگذاری به ایشان نمایش داده می‌شود. *تذکر مهم: بارگذاری تمامی مدارکی که در ستون اجباری آنها "بله" قید شده است الزامی است. نکات مهم درباره مدارک: ۱- در خصوص شناسنامه، کارت ملی و هر یک از مدارک فوق‌الذکر در صورتی‌که به هر دلیل (اعم از مفقودی، درخواست صدور از دفاتر خدمات دولت الکترونیک و...) در زمان ثبت نام الکترونیکی اصل سند را در اختیار ندارید تصویر آن (اعم از کپی، اسکن، روگرفت) را بارگذاری نمائید. بدیهی است تحویل اصل سند مذکور در هنگام ثبت نام حضوری ضروری بوده و در غیر این صورت امکان ثبت نام شما لغو خواهد شد. ۲- در خصوص تحویل مدارک تحصیلی مقاطع پیشین در زمان ثبت نام ضروری است با توجه به موارد ذیل اقدام شود: ردیف مورد (دیپلم ‌یا مدرک‌ تحصیلی) نوع مدرک توضیح و موارد بررسی   1-1 نظام‌ قدیم ‌آموزش‌ متوسطه (2 عدد مدرک) - اصل ‌یا گواهی ‌مدرک تحصیلی دوره چهار ساله یا دوره شش ساله دبیرستان و یا هنرستان با مهر و امضای مدیر دبیرستان و یا هنرستان با درج نوع دیپلم، بخش و شهرستان محل اخذ دیپلم. - بخش ‌و شهرستان ‌محل ‌‌اخذ دیپلم، سال ما قبل و دو سال ماقبل دیپلم می‌بایست ‌با سه سال تحصیل‌ مندرج ‌در لیست‌ یکسان باشد. - تاریخ اخذ دیپلم در هر یک از رشته‌های ‌تحصیلی نیمسال اول‌ باید حداکثر تا پایان 98/06/31 و برای رشته‌های تحصیلی پذیرش برای نیمسال دوم باید حداکثر تا تاریخ 98/11/30 باشد در غیر اینصورت قبولی فرد "کان‌لم‌یکن" خواهد بود. - عنوان دیپلم ارائه شده با عنوان دیپلم مندرج در فایل اطلاعات یکسان باشد.   1-2 - گواهی ‌تحصیلی ‌سال ‌ماقبل و 2 سال‌ ‌ماقبل دیپلم با درج‌ بخش‌ و شهرستان ‌محل تحصیل‌ با مهر و امضای ‌مدیر دبیرستان و یا‌ هنرستان با درج بخش ‌و شهرستان ‌سال ‌ماقبل ‌و 2 سال قبل از دیپلم.   2-1 نظام آموزشی سالی واحدی یا ترمی ‌واحدی  (5 عدد مدرک) - اصل مدرک یا گواهی پایان دوره پیش‌دانشگاهی با مهر و امضای مدیر مرکز پیش‌دانشگاهی با درج رشته تحصیلی، بخش و شهرستان محل اخذ مدرک پیش‌دانشگاهی. - تاریخ اخذ دوره پیش‌دانشگاهی در هر یک‌ از رشته‌های تحصیلی نیمسال اول باید حداکثر تا پایان 98/06/31 و برای رشته‌های تحصیلی پذیرش برای نیمسال دوم باید حداکثر تا تاریخ 98/11/30 باشد در غیر اینصورت قبولی فرد "کان‌لم‌یکن" خواهد بود. - بخش‌ و شهرستان ‌محل ‌اخذ مدرک‌ دوره‌‌ پیش‌دانشگاهی، اخذ دیپلم‌ و سال ‌ماقبل ‌از دیپلم‌ می‌بایست با سه‌ سال تحصیل مندرج در لیست یکسان باشد.   2-2 - اصل ‌مدرک ‌‌یا گواهی ‌‌دیپلم ‌‌متوسطه‌ ‌نظام‌ آموزشی ترمی واحدی / سالی واحدی با مهر و امضای مدیر دبیرستان ‌و ‌یا هنرستان با درج بخش و شهرستان ‌محل اخذ مدرک.   2-3 - اصل ‌مدرک‌ و ‌یا گواهی ‌سال‌ ما قبل ‌دیپلم‌ با مهر و امضای مدیر دبیرستان ‌و ‌یا هنرستان ‌با درج بخش و شهرستان‌ محل اخذ مدرک.   2-4 - اصل کارنامه تحصیلی دیپلم متوسطه نظام ‌نظام‌ آموزشی ترمی واحدی / سالی واحدی (ریاضی‌ فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی) در هر یک‌ از سال‌های 1384 به بعد با امضاء و مهر دبیرستان یا سازمان آموزش و پرورش. - بررسی دقیق نمرات دروس مؤثر در کارنامه با نمرات مندرج در لیست‌ها و یا اطلاعات دریافتی از پرتال‌سازمان. - عنوان دیپلم و پیش‌دانشگاهی ارائه شده با عنوان دیپلم و پیش‌دانشگاهی مندرج در فایل اطلاعات یکسان باشد.   2-5 - اصل کارنامه تحصیلی دوره پیش‌دانشگاهی (ریاضی ‌فیزیک، علوم‌تجربی، علوم انسانی، علوم و معارف اسلامی و هنر) از سال 1391 با امضاء و مهر دبیرستان یا سازمان آموزش و پرورش   3-1 نظام آموزشی جدید  (3-3-6) (3 عدد مدرک) - اصل ‌مدرک ‌‌یا گواهی موقت پایان تحصیلات ‌‌دوره دوم متوسطه با مُهر و امضای مدیر دبیرستان با درج بخش و شهرستان ‌محل اخذ مدرک. - تاریخ اخذ مدرک تحصیلی پایه دوازدهم در هر یک‌ از رشته‌های تحصیلی برای نیمسال اول باید حداکثر تا پایان 98/06/31 و برای رشته‌های تحصیلی پذیرش در نیمسال دوم باید حداکثر تا تاریخ 98/11/30 باشد در غیر اینصورت قبولی فرد "کان‌لم‌یکن" خواهد بود. - بخش‌ و شهرستان ‌محل ‌اخذ مدرک‌ تحصیلی پایه‌های دهم‌ تا دوازدهم، می‌بایست ‌با سه ‌سال تحصیل‌ مندرج در ‌لیست‌ یکسان باشد.   3-2   - فرم 602 (گزارش کلی سوابق تحصیلی پایه‌های دهم تا دوازدهم) قابل دریافت از دبیرستان محل تحصیل با مهر و امضای مدیر یا معاون اجرایی دبیرستان.   3-3 - اصل کارنامه تحصیلی سه سال آخر دبیرستان (پایه دهم تا دوازدهم) با امضاء و مهر دبیرستان یا ادارت آموزش و پرورش. - بررسی دقیق نمرات دروس مؤثر در کارنامه با نمرات مندرج در لیست‌ها ویا اطلاعات دریافتی از پرتال‌سازمان.     ۳- در خصوص کلیه کارکنان پیمانی و رسمی زیرمجموعه وزارت آموزش و پرورش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ارائه موافقتنامه بدون قید و شرط برای ثبت نام الزامی است. ۴- در خصوص پذیرفته شدگان محترم ذکور فارغ‌التحصیل حوزه‌های علمیه در سطوح سه گانه که فاقد کارت پایان خدمت و یا معافیت دائم می‌باشند، به استحضار می‌رساند، امکان ثبت نام و ادامه تحصیل ایشان بدون ارائه موافقتنامه بدون و قید و شرط از مدیریت حوزه‌های علمیه قم مبنی بر موافقت با ادامه تحصیل در دانشگاه بجنورد، امکان‌پذیر نیست. ۵- در خصوص پذیرفته‌شدگان ذکور مشمول خدمت وظیفه عمومی که در حین انجام خدمت زیر پرچم می‌باشند، ضروری است پیش از انجام ثبت نام الکترونیکی با در دست داشتن کارنامه قبولی در دانشگاه بجنورد، به پردیس / دانشکده محل قبولی مراجعه و نسبت به اخذ نامه درخواست ترخیص از محل خدمت اقدام نمایند.  پرداخت الکترونیکی پیش پرداخت شهریه: *این آیکون برای دانشجویانی که مشمول شهریه می‌شوند نمایش داده می‌شود. *با کلیه کارت‌های شتاب امکان واریز شهریه وجود دارد. پایان پذیرش غیرحضوری: *تذکرات مهم: 1-با تأیید اتمام پذیرش غیرحضوری امکان تغییر اطلاعات وجود ندارد. بنابراین پس از اطمینان از صحت اطلاعات اتمام پذیرش غیرحضوری را کلیک کنید. 2- بدون انجام مرحله "اتمام مراحل پذیرش غیرحضوری" امکان پذیرش نهایی شما در مراجعه حضوری امکان پذیر نخواهد بود. •مشاهده موارد مورد نیاز برای پذیرش حضوری جهت مشاهده نکات و مدارک مورد نیاز در زمان پذیرش می‌توانید از گزارش " مشاهده موارد مورد نیاز برای پذیرش حضوری " استفاده کنید.      

اکیداً توصیه میگردد از مرورگر FireFox استفاده نشود(ترجیحا مرورگر Chrome مورد استفاده قرار گیرد).

برای شروع فرایند ثبت نام غیر حضوری به این آدرسhttps://golestan.ub.ac.ir مراجعه نمایید.

برای ورود به سامانه شناسه کاربری شما u981 همراه شماره ملی (بلافاصله پس از u981) و گذرواژه شما کد ملی می باشد.

( مثال: شماره ملی 0123456789                          شناسه کاربری : u9810123456789                    گذرواژه : 0123456789 )
پس از ورود به سیستم، از منو‌ی "ثبت نام"، منو‌ی "پذیرش غیرحضوری " و سپس پردازش "پذیرش غیرحضوری دانشجویان جدیدالورود" انتخاب شود. فرمی به شکل زیر نمایش داده خواهد شد.
 
در بالای فرم، مشخصات اصلی دانشجو نمایش داده شده و در پایین فرم، جدولی است که مراحل کار را به ترتیب نمایش می‌دهد.

بسته به شرایط دانشجو (مثل رشته، دوره و...) و شرایط دانشگاه (قوانین آموزشی، شهریه و...) مراحل مختلفی جهت پذیرش غیرحضوری دانشجو در این فرم نمایش داده می‌شود. (مثلاً اگر به دانشجو پیش پرداخت شهریه تعلق بگیرد، مراحل پیش پرداخت شهریه در فرم نمایش داده می‌شود و اگر تعلق نگیرد، نمایش داده نمی‌شود.)

قالب کلی این فرم بدین صورت است که برای تمامی موارد لیست شده، راهنمایی در سمت چپ آنها موجود است که توضیحات لازم را ارائه می‌کند. همچنین ستونی تحت عنوان وضعیت، وضعیت هر مرحله را نشان می‌دهد. در سمت راست لیست، با انتخاب گزینه انتخاب می‌توان برای انجام هر مرحله اقدام نمود. این مراحل به شرح زیر می‌باشند:

• تعیین وضعیت نظام وظیفه:

در این مرحله وضعیت نظام وظیفه خود را انتخاب کرده و دکمه"اصلاح" را کلیک کنید.
تاییدیه تحصیلی
به همراه کپی گواهی موقت پیش دانشگاهی به یکی از دفاتر پستی مراجعه نمایید و شماره و تاریخ رسید پستی را در این قسمت وارد نمایید.
 اطلاعات دانشجو - قسمت اول:

دانشجو بخش اول اطلاعات خود را در این قسمت وارد کرده اطلاعات خود را تأیید می‌کند.

**تذکر مهم: اگر در اطلاعات شناسنامه‌ای خود اشکالی مشاهده می‌کنید و امکان تغییر برای شما وجود ندارد، بعد از پذیرش نهایی به کارشناس آموزش جهت تغییر اطلاعات مراجعه فرمائید.
تذکر: دانشجویانی در نظام آموزشی 6-3-3 تحصیل نموده‌اند و مدرک پیش‌دانشگاهی ندارند، در قسمت مشخصات پیش دانشگاهی به صورت زیر تکمیل گردد:
 
 
 ارسال فایل مدارک:
دانشجو فایل اسکن شده از مدارک مورد نیاز را ارسال می‌کند.
* متناسب با شرایط دانشجو مدارک لازم برای بارگذاری به ایشان نمایش داده می‌شود.
*تذکر مهم: بارگذاری تمامی مدارکی که در ستون اجباری آنها "بله" قید شده است الزامی است.
نکات مهم درباره مدارک:
۱- در خصوص شناسنامه، کارت ملی و هر یک از مدارک فوق‌الذکر در صورتی‌که به هر دلیل (اعم از مفقودی، درخواست صدور از دفاتر خدمات دولت الکترونیک و...) در زمان ثبت نام الکترونیکی اصل سند را در اختیار ندارید تصویر آن (اعم از کپی، اسکن، روگرفت) را بارگذاری نمائید. بدیهی است تحویل اصل سند مذکور در هنگام ثبت نام حضوری ضروری بوده و در غیر این صورت امکان ثبت نام شما لغو خواهد شد.

۲- در خصوص تحویل مدارک تحصیلی مقاطع پیشین در زمان ثبت نام ضروری است با توجه به موارد ذیل اقدام شود:

ردیف

مورد (دیپلم ‌یا مدرک‌ تحصیلی)

نوع مدرک

توضیح و موارد بررسی

 

1-1

نظام‌ قدیم ‌آموزش‌ متوسطه

(2 عدد مدرک)

- اصل ‌یا گواهی ‌مدرک تحصیلی دوره چهار ساله یا دوره شش ساله دبیرستان و یا هنرستان با مهر و امضای مدیر دبیرستان و یا هنرستان با درج نوع دیپلم، بخش و شهرستان محل اخذ دیپلم.

- بخش ‌و شهرستان ‌محل ‌‌اخذ دیپلم، سال ما قبل و دو سال ماقبل دیپلم می‌بایست ‌با سه سال تحصیل‌ مندرج ‌در لیست‌ یکسان باشد.

- تاریخ اخذ دیپلم در هر یک از رشته‌های ‌تحصیلی نیمسال اول‌ باید حداکثر تا پایان 98/06/31 و برای رشته‌های تحصیلی پذیرش برای نیمسال دوم باید حداکثر تا تاریخ 98/11/30 باشد در غیر اینصورت قبولی فرد "کان‌لم‌یکن" خواهد بود.

- عنوان دیپلم ارائه شده با عنوان دیپلم مندرج در فایل اطلاعات یکسان باشد.

 

1-2

- گواهی ‌تحصیلی ‌سال ‌ماقبل و 2 سال‌ ‌ماقبل دیپلم با درج‌ بخش‌ و شهرستان ‌محل تحصیل‌ با مهر و امضای ‌مدیر دبیرستان و یا‌ هنرستان با درج بخش ‌و شهرستان ‌سال ‌ماقبل ‌و 2 سال قبل از دیپلم.

 

2-1

نظام آموزشی سالی واحدی یا ترمی ‌واحدی

 (5 عدد مدرک)

- اصل مدرک یا گواهی پایان دوره پیش‌دانشگاهی با مهر و امضای مدیر مرکز پیش‌دانشگاهی با درج رشته تحصیلی، بخش و شهرستان محل اخذ مدرک پیش‌دانشگاهی.

- تاریخ اخذ دوره پیش‌دانشگاهی در هر یک‌ از رشته‌های تحصیلی نیمسال اول باید حداکثر تا پایان 98/06/31 و برای رشته‌های تحصیلی پذیرش برای نیمسال دوم باید حداکثر تا تاریخ 98/11/30 باشد در غیر اینصورت قبولی فرد "کان‌لم‌یکن" خواهد بود.

- بخش‌ و شهرستان ‌محل ‌اخذ مدرک‌ دوره‌‌ پیش‌دانشگاهی، اخذ دیپلم‌ و سال ‌ماقبل ‌از دیپلم‌ می‌بایست با سه‌ سال تحصیل مندرج در لیست یکسان باشد.

 

2-2

- اصل ‌مدرک ‌‌یا گواهی ‌‌دیپلم ‌‌متوسطه‌ ‌نظام‌ آموزشی ترمی واحدی / سالی واحدی با مهر و امضای مدیر دبیرستان ‌و ‌یا هنرستان با درج بخش و شهرستان ‌محل اخذ مدرک.

 

2-3

- اصل ‌مدرک‌ و ‌یا گواهی ‌سال‌ ما قبل ‌دیپلم‌ با مهر و امضای مدیر دبیرستان ‌و ‌یا هنرستان ‌با درج بخش و شهرستان‌ محل اخذ مدرک.

 

2-4

- اصل کارنامه تحصیلی دیپلم متوسطه نظام ‌نظام‌ آموزشی ترمی واحدی / سالی واحدی (ریاضی‌ فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی) در هر یک‌ از سال‌های 1384 به بعد با امضاء و مهر دبیرستان یا سازمان آموزش و پرورش.

- بررسی دقیق نمرات دروس مؤثر در کارنامه با نمرات مندرج در لیست‌ها و یا اطلاعات دریافتی از پرتال‌سازمان.

- عنوان دیپلم و پیش‌دانشگاهی ارائه شده با عنوان دیپلم و پیش‌دانشگاهی مندرج در فایل اطلاعات یکسان باشد.

 

2-5

- اصل کارنامه تحصیلی دوره پیش‌دانشگاهی (ریاضی ‌فیزیک، علوم‌تجربی، علوم انسانی، علوم و معارف اسلامی و هنر) از سال 1391 با امضاء و مهر دبیرستان یا سازمان آموزش و پرورش

 

3-1

نظام آموزشی جدید

 (3-3-6)

(3 عدد مدرک)

- اصل ‌مدرک ‌‌یا گواهی موقت پایان تحصیلات ‌‌دوره دوم متوسطه با مُهر و امضای مدیر دبیرستان با درج بخش و شهرستان ‌محل اخذ مدرک.

- تاریخ اخذ مدرک تحصیلی پایه دوازدهم در هر یک‌ از رشته‌های تحصیلی برای نیمسال اول باید حداکثر تا پایان 98/06/31 و برای رشته‌های تحصیلی پذیرش در نیمسال دوم باید حداکثر تا تاریخ 98/11/30 باشد در غیر اینصورت قبولی فرد "کان‌لم‌یکن" خواهد بود.

- بخش‌ و شهرستان ‌محل ‌اخذ مدرک‌ تحصیلی پایه‌های دهم‌ تا دوازدهم، می‌بایست ‌با سه ‌سال تحصیل‌ مندرج در ‌لیست‌ یکسان باشد.

 

3-2

 

- فرم 602 (گزارش کلی سوابق تحصیلی پایه‌های دهم تا دوازدهم) قابل دریافت از دبیرستان محل تحصیل با مهر و امضای مدیر یا معاون اجرایی دبیرستان.

 

3-3

- اصل کارنامه تحصیلی سه سال آخر دبیرستان (پایه دهم تا دوازدهم) با امضاء و مهر دبیرستان یا ادارت آموزش و پرورش.

- بررسی دقیق نمرات دروس مؤثر در کارنامه با نمرات مندرج در لیست‌ها ویا اطلاعات دریافتی از پرتال‌سازمان.

 

 


۳- در خصوص کلیه کارکنان پیمانی و رسمی زیرمجموعه وزارت آموزش و پرورش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ارائه موافقتنامه بدون قید و شرط برای ثبت نام الزامی است.

۴- در خصوص پذیرفته شدگان محترم ذکور فارغ‌التحصیل حوزه‌های علمیه در سطوح سه گانه که فاقد کارت پایان خدمت و یا معافیت دائم می‌باشند، به استحضار می‌رساند، امکان ثبت نام و ادامه تحصیل ایشان بدون ارائه موافقتنامه بدون و قید و شرط از مدیریت حوزه‌های علمیه قم مبنی بر موافقت با ادامه تحصیل در دانشگاه بجنورد، امکان‌پذیر نیست.

۵- در خصوص پذیرفته‌شدگان ذکور مشمول خدمت وظیفه عمومی که در حین انجام خدمت زیر پرچم می‌باشند، ضروری است پیش از انجام ثبت نام الکترونیکی با در دست داشتن کارنامه قبولی در دانشگاه بجنورد، به پردیس / دانشکده محل قبولی مراجعه و نسبت به اخذ نامه درخواست ترخیص از محل خدمت اقدام نمایند.
 پرداخت الکترونیکی پیش پرداخت شهریه:
*این آیکون برای دانشجویانی که مشمول شهریه می‌شوند نمایش داده می‌شود.

*با کلیه کارت‌های شتاب امکان واریز شهریه وجود دارد.
پایان پذیرش غیرحضوری:
*تذکرات مهم:
1-با تأیید اتمام پذیرش غیرحضوری امکان تغییر اطلاعات وجود ندارد. بنابراین پس از اطمینان از صحت اطلاعات اتمام پذیرش غیرحضوری را کلیک کنید.

2- بدون انجام مرحله "اتمام مراحل پذیرش غیرحضوری" امکان پذیرش نهایی شما در مراجعه حضوری امکان پذیر نخواهد بود.

•مشاهده موارد مورد نیاز برای پذیرش حضوری
جهت مشاهده نکات و مدارک مورد نیاز در زمان پذیرش می‌توانید از گزارش " مشاهده موارد مورد نیاز برای پذیرش حضوری " استفاده کنید.