اکیداً توصیه میگردد از مرورگر FireFox استفاده  نشود( ترجیحا مرورگر Chrome مورد استفاده قرار گیرد). برای شروع فرایند  ثبت نام غیر حضوری  به این آدرس https://golestan.ub.ac.ir  مراجعه نمایید. برای ورود به سامانه شناسه کاربری   شما u 982 همراه شماره ملی   (بلافاصله پس از u982) و گذرواژه شما   کد ملی می باشد. ( مثال: شماره ملی 0123456789                          شناسه کاربری : u9820123456789                    گذرواژه : 0123456789 ) پس از ورود به سیستم، از منو‌ی "ثبت نام"، منو‌ی "پذیرش غیرحضوری " و سپس پردازش "پذیرش غیرحضوری دانشجویان جدیدالورود" انتخاب شود. فرمی به شکل زیر نمایش داده خواهد شد.   در بالای فرم، مشخصات اصلی دانشجو نمایش داده شده و در پایین فرم، جدولی است که مراحل کار را به ترتیب نمایش می‌دهد. بسته به شرایط دانشجو (مثل رشته، دوره و...) و شرایط دانشگاه (قوانین آموزشی، شهریه و...) مراحل مختلفی جهت پذیرش غیرحضوری دانشجو در این فرم نمایش داده می‌شود. (مثلاً اگر به دانشجو پیش پرداخت شهریه تعلق بگیرد، مراحل پیش پرداخت شهریه در فرم نمایش داده می‌شود و اگر تعلق نگیرد، نمایش داده نمی‌شود.) قالب کلی این فرم بدین صورت است که برای تمامی موارد لیست شده، راهنمایی در سمت چپ آنها موجود است که توضیحات لازم را ارائه می‌کند. همچنین ستونی تحت عنوان وضعیت، وضعیت هر مرحله را نشان می‌دهد. در سمت راست لیست، با انتخاب گزینه انتخاب می‌توان برای انجام هر مرحله اقدام نمود. این مراحل به شرح زیر می‌باشند: • تعیین وضعیت نظام وظیفه: در این مرحله وضعیت نظام وظیفه خود را انتخاب کرده و دکمه"اصلاح" را کلیک کنید.    اطلاعات دانشجو - قسمت اول: دانشجو بخش اول اطلاعات خود را در این قسمت وارد کرده اطلاعات خود را تأیید می‌کند. **تذکر مهم: اگر در اطلاعات شناسنامه‌ای خود اشکالی مشاهده می‌کنید و امکان تغییر برای شما وجود ندارد، بعد از پذیرش نهایی به کارشناس آموزش جهت تغییر اطلاعات مراجعه فرمائید.   تذکر: دانشجویانی در نظام آموزشی 6-3-3 تحصیل نموده‌اند و مدرک پیش‌دانشگاهی ندارند، در قسمت مشخصات پیش دانشگاهی به صورت زیر تکمیل گردد:      اطلاعات دانشجو - قسمت دوم: مانند قسمت اول تکمیل گردد و پس از تایید اطلاعات باید دکمه اعمال تغییرات انتخاب شود.   ثبت اطاعات تحصیلات قبلی دانشجو:  مراحل 5 تا 9: این مراحل به سادگی قابل انجام است.   ارسال فایل مدارک: دانشجو فایل اسکن شده از مدارک مورد نیاز را ارسال می‌کند. * متناسب با شرایط دانشجو مدارک لازم برای بارگذاری به ایشان نمایش داده می‌شود. *تذکر مهم: بارگذاری تمامی مدارکی که در ستون اجباری آنها "بله" قید شده است الزامی است.   نکات مهم درباره مدارک: ۱- در خصوص شناسنامه، کارت ملی و هر یک از مدارک فوق‌الذکر در صورتی‌که به هر دلیل (اعم از مفقودی، درخواست صدور از دفاتر خدمات دولت الکترونیک و...) در زمان ثبت نام الکترونیکی اصل سند را در اختیار ندارید تصویر آن (اعم از کپی، اسکن، روگرفت) را بارگذاری نمائید. بدیهی است تحویل اصل سند مذکور در هنگام ثبت نام حضوری ضروری بوده و در غیر این صورت امکان ثبت نام شما لغو خواهد شد. ۲- در خصوص تحویل مدارک تحصیلی مقاطع پیشین در زمان ثبت نام ضروری است با توجه به موارد ذیل اقدام شود: فایل اسکن شده اصل مدرک دانشنامه و یا گواهی فراغت از تحصیل مقطع قبلی برای دانش‌آموختگان فایل اسکن شده فرم گواهی معدل دانشجویان سال آخر ۳- در خصوص کلیه کارکنان پیمانی و رسمی زیرمجموعه وزارت آموزش و پرورش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ارائه موافقتنامه بدون قید و شرط برای ثبت نام الزامی است. ۴- در خصوص پذیرفته شدگان محترم ذکور فارغ‌التحصیل حوزه‌های علمیه در سطوح سه گانه که فاقد کارت پایان خدمت و یا معافیت دائم می‌باشند، به استحضار می‌رساند، امکان ثبت نام و ادامه تحصیل ایشان بدون ارائه موافقتنامه بدون و قید و شرط از مدیریت حوزه‌های علمیه قم مبنی بر موافقت با ادامه تحصیل در دانشگاه بجنورد، امکان‌پذیر نیست. ۵- در خصوص پذیرفته‌شدگان ذکور مشمول خدمت وظیفه عمومی که در حین انجام خدمت زیر پرچم می‌باشند، ضروری است پیش از انجام ثبت نام الکترونیکی با در دست داشتن کارنامه قبولی در دانشگاه بجنورد، به پردیس / دانشکده محل قبولی مراجعه و نسبت به اخذ نامه درخواست ترخیص از محل خدمت اقدام نمایند.    پرداخت الکترونیکی پیش پرداخت شهریه: *این آیکون برای دانشجویانی که مشمول شهریه می‌شوند نمایش داده می‌شود. *با کلیه کارت‌های شتاب امکان واریز شهریه وجود دارد. پایان پذیرش غیرحضوری: *تذکرات مهم: 1-با تأیید اتمام پذیرش غیرحضوری امکان تغییر اطلاعات وجود ندارد. بنابراین پس از اطمینان از صحت اطلاعات اتمام پذیرش غیرحضوری را کلیک کنید. 2- بدون انجام مرحله "اتمام مراحل پذیرش غیرحضوری" امکان پذیرش نهایی شما در مراجعه حضوری امکان پذیر نخواهد بود. •مشاهده موارد مورد نیاز برای پذیرش حضوری جهت مشاهده نکات و مدارک مورد نیاز در زمان پذیرش می‌توانید از گزارش " مشاهده موارد مورد نیاز برای پذیرش حضوری " استفاده کنید.      

اکیداً توصیه میگردد از مرورگر FireFox استفاده نشود(ترجیحا مرورگر Chrome مورد استفاده قرار گیرد).

برای شروع فرایند ثبت نام غیر حضوری به این آدرسhttps://golestan.ub.ac.ir مراجعه نمایید.

برای ورود به سامانه شناسه کاربری شما u982 همراه شماره ملی (بلافاصله پس از u982) و گذرواژه شما کد ملی می باشد.

( مثال: شماره ملی 0123456789                          شناسه کاربری : u9820123456789                    گذرواژه : 0123456789 )
پس از ورود به سیستم، از منو‌ی "ثبت نام"، منو‌ی "پذیرش غیرحضوری " و سپس پردازش "پذیرش غیرحضوری دانشجویان جدیدالورود" انتخاب شود. فرمی به شکل زیر نمایش داده خواهد شد.
 
در بالای فرم، مشخصات اصلی دانشجو نمایش داده شده و در پایین فرم، جدولی است که مراحل کار را به ترتیب نمایش می‌دهد.

بسته به شرایط دانشجو (مثل رشته، دوره و...) و شرایط دانشگاه (قوانین آموزشی، شهریه و...) مراحل مختلفی جهت پذیرش غیرحضوری دانشجو در این فرم نمایش داده می‌شود. (مثلاً اگر به دانشجو پیش پرداخت شهریه تعلق بگیرد، مراحل پیش پرداخت شهریه در فرم نمایش داده می‌شود و اگر تعلق نگیرد، نمایش داده نمی‌شود.)

قالب کلی این فرم بدین صورت است که برای تمامی موارد لیست شده، راهنمایی در سمت چپ آنها موجود است که توضیحات لازم را ارائه می‌کند. همچنین ستونی تحت عنوان وضعیت، وضعیت هر مرحله را نشان می‌دهد. در سمت راست لیست، با انتخاب گزینه انتخاب می‌توان برای انجام هر مرحله اقدام نمود. این مراحل به شرح زیر می‌باشند:

• تعیین وضعیت نظام وظیفه:

در این مرحله وضعیت نظام وظیفه خود را انتخاب کرده و دکمه"اصلاح" را کلیک کنید.
 
 اطلاعات دانشجو - قسمت اول:

دانشجو بخش اول اطلاعات خود را در این قسمت وارد کرده اطلاعات خود را تأیید می‌کند.

**تذکر مهم: اگر در اطلاعات شناسنامه‌ای خود اشکالی مشاهده می‌کنید و امکان تغییر برای شما وجود ندارد، بعد از پذیرش نهایی به کارشناس آموزش جهت تغییر اطلاعات مراجعه فرمائید.
 
تذکر: دانشجویانی در نظام آموزشی 6-3-3 تحصیل نموده‌اند و مدرک پیش‌دانشگاهی ندارند، در قسمت مشخصات پیش دانشگاهی به صورت زیر تکمیل گردد:
 
 
 اطلاعات دانشجو - قسمت دوم:
مانند قسمت اول تکمیل گردد و پس از تایید اطلاعات باید دکمه اعمال تغییرات انتخاب شود.
 
ثبت اطاعات تحصیلات قبلی دانشجو:
 مراحل 5 تا 9:
این مراحل به سادگی قابل انجام است.
 
ارسال فایل مدارک:
دانشجو فایل اسکن شده از مدارک مورد نیاز را ارسال می‌کند.
* متناسب با شرایط دانشجو مدارک لازم برای بارگذاری به ایشان نمایش داده می‌شود.
*تذکر مهم: بارگذاری تمامی مدارکی که در ستون اجباری آنها "بله" قید شده است الزامی است.
 
نکات مهم درباره مدارک:
۱- در خصوص شناسنامه، کارت ملی و هر یک از مدارک فوق‌الذکر در صورتی‌که به هر دلیل (اعم از مفقودی، درخواست صدور از دفاتر خدمات دولت الکترونیک و...) در زمان ثبت نام الکترونیکی اصل سند را در اختیار ندارید تصویر آن (اعم از کپی، اسکن، روگرفت) را بارگذاری نمائید. بدیهی است تحویل اصل سند مذکور در هنگام ثبت نام حضوری ضروری بوده و در غیر این صورت امکان ثبت نام شما لغو خواهد شد.

۲- در خصوص تحویل مدارک تحصیلی مقاطع پیشین در زمان ثبت نام ضروری است با توجه به موارد ذیل اقدام شود:

۳- در خصوص کلیه کارکنان پیمانی و رسمی زیرمجموعه وزارت آموزش و پرورش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ارائه موافقتنامه بدون قید و شرط برای ثبت نام الزامی است.

۴- در خصوص پذیرفته شدگان محترم ذکور فارغ‌التحصیل حوزه‌های علمیه در سطوح سه گانه که فاقد کارت پایان خدمت و یا معافیت دائم می‌باشند، به استحضار می‌رساند، امکان ثبت نام و ادامه تحصیل ایشان بدون ارائه موافقتنامه بدون و قید و شرط از مدیریت حوزه‌های علمیه قم مبنی بر موافقت با ادامه تحصیل در دانشگاه بجنورد، امکان‌پذیر نیست.

۵- در خصوص پذیرفته‌شدگان ذکور مشمول خدمت وظیفه عمومی که در حین انجام خدمت زیر پرچم می‌باشند، ضروری است پیش از انجام ثبت نام الکترونیکی با در دست داشتن کارنامه قبولی در دانشگاه بجنورد، به پردیس / دانشکده محل قبولی مراجعه و نسبت به اخذ نامه درخواست ترخیص از محل خدمت اقدام نمایند.
 
 پرداخت الکترونیکی پیش پرداخت شهریه:
*این آیکون برای دانشجویانی که مشمول شهریه می‌شوند نمایش داده می‌شود.

*با کلیه کارت‌های شتاب امکان واریز شهریه وجود دارد.
پایان پذیرش غیرحضوری:
*تذکرات مهم:
1-با تأیید اتمام پذیرش غیرحضوری امکان تغییر اطلاعات وجود ندارد. بنابراین پس از اطمینان از صحت اطلاعات اتمام پذیرش غیرحضوری را کلیک کنید.

2- بدون انجام مرحله "اتمام مراحل پذیرش غیرحضوری" امکان پذیرش نهایی شما در مراجعه حضوری امکان پذیر نخواهد بود.

•مشاهده موارد مورد نیاز برای پذیرش حضوری
جهت مشاهده نکات و مدارک مورد نیاز در زمان پذیرش می‌توانید از گزارش " مشاهده موارد مورد نیاز برای پذیرش حضوری " استفاده کنید.