Bojnord University
بستن

آئین‌نامه‌ها و مقررات

بخشی از آیین نامه وظیفه عمومی :

سنوات معافیت تحصیلی:

کارشناسی 5 سال

کارشناسی ارشد 3 سال

دکتری حداقل 6 تا حداکثر 8 سال

در پایان مدت سنوات چنانچه دانشجو واحد باقیمانده دارد، می بایست پس از دریافت موافقت کمیسیون موارد خاص با تمدید سنوات و دریافت نامه به پلیس +10 مراجعه نماید.

 

نکات مهم:

1. چنانچه دانشجوی مشمول تصمیم به اخذ مدرک معادل (کاردانی) دارد، اگر در مدت مجاز کاردانی (پنج نیمسال) واجد شرایط باشد، می تواند در آزمون کارشناسی ناپیوسته همان سال شرکت کند، در غیر اینصورت به خدمت اعزام می شود.

2. چنانچه دانشجو مشمول تصمیم به انصراف داشته باشد، اگر در مدت مجاز تحصیل کارشناسی (5 سال) باشد مجوز شرکت در آزمون ها را دارد، در غیر این صورت به خدمت اعزام می گردد.

3. مهلت تمدید سنوات دانشجویان مشمول : دانشجویان مشمول خدمت سربازی، بعد از تاریخ پایان سنوات مجاز تحصیل (کارشناسی 5 سال و کارشناسی ارشد 3 سال)،  به مدت 3 ماه مهلت تمدید سنوات وظیفه عمومی دارند. درصورت عدم تمدید در مهلت مقرر، نامبرده محروم از تحصیل خواهد شد. لازم به ذکر است که مهلت مذکور به هیچ وجه قابل تمدید نمی باشد.(بخشنامه شماره 26/03/3/22)

 

مستندات:

بخشی از آئین‌نامه تقاضای مهمان:

- اخذ مجوز مهمانی تنها از طریق سامانه جامع امور دانشجویان (سامانه سجاد https://portal.saorg.ir) صورت میپذیرد و به سایر درخواست‌ها ترتیب اثر داده نخواهد شد.
- دانشجویان میبایست برای اخذ مجوز مهمانی یا تمدید آن در اول اردیبهشت ماه تا آخر اردیبهشت هر سال به آدرس اینترنتی فوق مراجعه نموده و ضمن مطالعه قوانین و مقررات مربوط، در صورت دارا بودن شرایط نسبت به ثبتنام و ثبت درخواست مهمانی اقدام نمایند. پاسخ ها نیز در همین سامانه به اطلاع دانشجویان رسانده میشود.
- اخذ مهمانی بین دو نمیسال منوط به اخذ مجوز از کمیسیون بررسی موارد خاص دانشگاه میباشد.
- تمدید مهمانی منوط به ارائه ریزنمرات نیمسالهای قبل، از دانشگاه مقصد و ثبت ان در سیستم گلستان دانشگاه بجنورد میباشد.
 

بخشی از آئین‌نامه تقاضای انتقال:

بعد از 4 ترم مهمانی و ارئه ریزمرات تایید شده مهمانی و در صورتی که دانشجو تقاضای خود را نیز از طریق سامانه ارسال نموده باشد درخواست ایشان بررسی میگردد و در صورت دارا بودن شرایط با انتقالی موافقت میشود.
 

بخشی از آئین‌نامه تقاضای تغییر رشته:

درخواست تغییر رشته تا پایان نیمسال سوم امکانپذیر می باشد و شرط اصلی تغییر رشته کسب نمره قبولی رشته مورد تقاضا در آزمون سراسری میباشد.
 
مستندات:

آیین نامه مهمانی و انتقال دانشجویان

راهنمای ثبت‌نام و استفاده از سامانه سجاد

بخشی از آییننامه برگزاری امتحانات (قابل توجه اساتید، مراقبین و دانشجویان محترم)

بدینوسیله آیین نامه مصوب شورای آموزشی دانشگاه در خصوص برگزاری امتحانات اعلام میگردد :

1 -امتحانات پایان نیمسال طبق برنامه اعلام شده انجام خواهد شد و غیر قابل تغییر می‌باشد.

2 -همراه داشتن کارت ورود به جلسه امتحانی الزامی است.

3 -با توجه به اینکه درب سالن 15 دقیقه قبل از شروع امتحان بسته خواهد شد، ضروری است دانشجویان نیم ساعت قبل از شروع آزمون در جلسه حاضر باشند.

4 -با موضوع تقلب در امتحان به شدت برخورد خواهد شد.  

 

برخی از مجازات‌های ناشی ازتقلب در جلسات امتحان به تشخیص کمیته انضباطی ومدیریت امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه :

1-درج نمره تنبیهی (نمره 0.25 ) توسط استاد و ثبت موضوع در پرونده دانشجو و در صورت تکرار منع موقت از تحصیل حداقل به مدت یک نیمسال تحصیلی؛

2 -فرستادن شخصی دیگری به جای خود درامتحان منجر به ثبت نمره تنبیهی 0.25 در درس مربوطه و منع از تحصیل حداقل به مدت یک نیمسال تحصیلی؛

3 -منع موقت از تحصیل حداقل به مدت یک نیمسال با احتساب سنوات؛

4-در صورتی که تقلب دانشجو توسط استاد درس یا مراقبین محرز باشد و به هر دلیلی تقلب صورت جلسه نشده باشد استاد درس می تواند نمره تنبیهی برای دانشجو در نظر بگیرد.

تذکر : لازم به به ذکر است استفاده از هرگونه کتاب، جزوه، لب‌تاپ، ماشین حساب در صورت موافقت استاد درس در مقطع کارشناسی ارشد بلامانع می‌باشد.

تذکر : در صورت ثبت غیبت کلاسی یا غیبت در جلسه امتحان نمره صفر برای آن درس لحاظ خواهد شد.

 

مستندات:

آیین‌نامه برگزاری امتحانات

کمیسیسون بررسی موارد خاص

شورای بررسی موارد خاص دانشگاه (کمیسیون بررسی موارد خاص) بالاترین مقام تصمیم گیرنده درمسائل آموزشی محسوب می­گردد و مسئولیت رسیدگی به مشکلات آموزشی خاص دانشجویان ومتقاضیان محترم در تمام مقاطع تحصیلی را برعهده دارد.
مهمترین وظایف این شورا شامل بررسی درخواست‌های انتقال، تغییر رشته، بازگشت به تحصیل، تمدید سنوات، مرخصی تحصیلی و... می­‌باشد.

 

مستندات:

آئین نامه اجرایی شورای بررسی موارد خاص استانی دانشگاه ها

آئین نامه اجرایی کمیسیون موارد خاص دانشگاه ها

درراستای اجرای مصوبات هیأت امنای دانشگاه‎های خراسان شمالی برای بررسی درخواست‎ها در شورای‎های بررسی موارد خاص دانشگاه‏ و استان هزینه خدمات به شرح جدول ذیل دریافت می‏گردد.

 

ردیف

شرح عناوین خدمات

شرح مبلغ دریافت (ریال)

1

درخواست دانشجو مبنی بر بررسی هر بار وضعیت مرخصی بدون احتساب در سنوات از کمیسیون بررسی موارد خاص

230000

2

درخواست دانشجو مبنی بر بررسی هر بار وضعیت تمدید سنوات آموزشی از کمیسیون بررسی موارد خاص

230000

3

درخواست دانشجو مبنی بر انتقال، مهمانی، انتقال تؤام با تغییر رشته و تغییر رشته داخلی از کمیسیون بررسی موارد خاص

230000

4

درخواست دانشجو مبنی بر بررسی سایر مشکلات آموزشی مرتبط با کمیسیون بررسی موارد خاص

230000

5

درخواست دانشجو مبنی بر هر بار بررسی امکان ادامه تحصیل دانشجویان مشروطی منجر به اخراج از کمیسیون بررسی موارد خاص

1150000

6

درخواست بازگشت به تحصیل از کمیسیون بررسی موارد خاص (دانشجویان انصرافی، ترک تحصیل)

1150000

 

 

پرداخت هزینه برای طرح درخواست در کمیسیون بررسی موارد خاص دانشگاه به صورت الکترونیک و پس از تأیید درخواست توسط مرکز بهداشت، درمان و مشاوره دانشجویی با مراجعه دانشجو به پیشخوان خدمت در سامانه جامع آموزشی گلستان امکان‌پذیر می‏باشد.