فرایندها (فرمها)
- انتخاب واحد
- حذف و اضافه
- مهمانی و انتقال
- مجوز ادامه تحصیل
- درس معرفی به استاد
- مرخصی
- تحصیلات تکمیلی
- سایر
بخشی از نکات مهم انتخاب واحد
- تهیه پرینت از انتخاب واحد و نگهداری آن پس از پایان ترمیم، الزامی است (گزارش شماره 423 یا 78 در سامانه گلستان).
- اگر دانشجو در زمان انتخاب واحد پیشنیاز و هم نیاز دروس را رعایت ننماید در هر زمان اداره آموزش مطلع گردد اقدام به حذف آن درس و دروس وابسته به آن خواهد نمود (حتی درصورتیکه آن درس گذرانده شده باشد) .
- تمام دروسی که تحت عنوان دروس ارائهشده در پورتال آموزشی نمایش داده میشود مربوط به رشته شما نیست لذا دانشجویان دقت نمایند دروس انتخابی دقیقاً مطابق با سرفصل دروس رشته آنها باشد.
- دانشجویان دوره نوبت دوم لازم است قبل از شروع انتخاب واحد برای تسویهحساب و پرداخت علیالحساب شهریه نیمسال مذکور اقدام نمایند. امکان پرداخت شهریه بهصورت الکترونیک وجود دارد.
- درصورتیکه دانشجو واحد پیش نیاز را در نیمسال های قبل اخذ کرده و موفق به گذراندن تا دومرتبه نشده باشد امکان انتخاب درس پیش نیاز به همراه دروس بعدی وجود دارد. بهمنظور جلوگیری از اشکال در انتخاب واحد شما باید دروس را با یک کد اخذ نمایید. در صورت افتادن درس پیشنیاز، درس وابسته به آن حذف نخواهد شد.
- مدتزمان اخذ درس به صورت معرفی به استاد پس از پایان ترمیم، شروع شده و تا چهار هفته پس از شروع کلاسها ادامه دارد، لذا در صورت داشتن شرایط در موعد مقرر اقدام نمایید.
- دانشجویان متقاضی اخذ دروس پروژه (کارشناسی)، سمینار و پایاننامه (کارشناسی ارشد) ملزم هستند با مراجعه به پیشخوان خدمت سامانه گلستان، قسمت "درخواست تصویب موضوع و اساتید فعالیتهای آموزشی و پژوهشی"، موضوع درخواست خود را ثبت و ارسال نمایند. اخذ درس در بازه زمانی انتخاب واحد درصورتیکه مقدور خواهد بود که فرایند تصویب موضوع تکمیلشده باشد.
آموزش انجام فرایندها در سامانه گلستان
اخذ همزمان دروس معارف
بخشی از نکات مهم حذف و اضافه :
- در مرحله حذف و اضافه امکان حذف دروسی که تعداد دانشجوی ثبت نامی در آن برابر و یا کمتر از حدنصاب باشد، وجود ندارد.
- به دلیل امکان تغییر برنامه هفتگی و امتحانی برخی از دروس از طرف گروه های آموزشی، دانشجویان موظف هستند در مرحله حذف و اضافه و پسازآن حتماً دروس انتخابی خود را دقیقاً کنترل و بررسی کنند در غیر این صورت مسئولیت هرگونه عدم اطلاع از تداخل برنامه هفتگی و امتحانی و یا حذف دروس به دلیل به حدنصاب نرسیدن به عهده دانشجو است.
- درصورتیکه پس از پایان زمان حذف و اضافه دانشجو قادر به ادامه تحصیل در آن نیمسال نباشد، می تواند درخواست حذفترم خود را تا دو روز مانده به شروع امتحانات پایان نیمسال به اداره آموزش ارائه دهد در این صورت نیمسال مزبور جزو حداکثر نیمسال¬های مجاز تحصیل محسوب خواهد شد. دانشجو در طول تحصیل خود فقط دو بار می تواند حذفترم نماید .
- دانشجو می تواند پس از پایانترمیم تا دو هفته قبل از شروع امتحانات یکی از دروس تئوری خود را در شرایط زیر حذف اضطراری نماید . شهریه درس حذفی دانشجویان شهریه پرداز برگشت داده نمی شود.
- دانشجو نباید غیبت کلاسی در آن درس داشته باشد؛
- تعداد واحد ها از حدنصاب 12 واحد کمتر نشود؛
- هم نیاز دروس دیگر دانشجو نباشد.
آموزش انجام فرایندها در سامانه گلستان
حذف درس به دلیل غیبت در جلسه امتحان
حذف درس تربیت بدنی به دلیل مشکل پزشکی حاد
بخشی از نکات مهم مهمانی و انتقال
- اخذ مجوز مهمانی تنها از طریق سامانه جامع امور دانشجویان (سامانه سجاد https://portal.saorg.ir) صورت میپذیرد و به سایر درخواستها ترتیب اثر داده نخواهد شد.
- دانشجویان میبایست برای اخذ مجوز مهمانی یا تمدید آن در اول اردیبهشت ماه تا آخر اردیبهشت هر سال به آدرس اینترنتی فوق مراجعه نموده و ضمن مطالعه قوانین و مقررات مربوط، در صورت دارا بودن شرایط نسبت به ثبتنام و ثبت درخواست مهمانی اقدام نمایند. پاسخ ها نیز در همین سامانه به اطلاع دانشجویان رسانده میشود.
- اخذ مهمانی بین دو نمیسال منوط به اخذ مجوز از کمیسیون بررسی موارد خاص دانشگاه میباشد.
- تمدید مهمانی منوط به ارائه ریزنمرات نیمسالهای قبل، از دانشگاه مقصد و ثبت ان در سیستم گلستان دانشگاه بجنورد میباشد.
- بعد از 4 ترم مهمانی و ارئه ریزنمرات تایید شده مهمانی و در صورتی که دانشجو تقاضای خود را نیز از طریق سامانه ارسال نموده باشد درخواست ایشان بررسی میگردد و در صورت دارا بودن شرایط با انتقالی موافقت میشود.
آموزش انجام فرایندها در سامانه گلستان
بخشی از نکات مهم فرایند اخذ مجوز ادامه تحصیل
- دانشجویان دور کارشناسی با سه نیمسال مشروطی یا بیشتر در صورت اخذ مجوز ادامه تحصیل مجاز به انتخاب واحد می باشند و تا سقف 14 واحد میتوانند انتخاب واحد نمایند. این دسته از دانشجویان در صورت داشتن شرایط خاص در حین تحصیل می توانند با ثبت و ارسال درخواست "مجوز ادامه تحصیل (مشروطی)" از منوی پیشخوان خدمت سامانه آموزشی گلستان نسبت به ثبت درخواست صدور مجوز ادامه تحصیل از کمیسیون بررسی موارد خاص دانشگاه یا استان اقدام نمایند.
- دانشجویانی که سنوات مجاز تحصیلی آنها پایان یافته،لازم است پیش از انتخاب واحد از طریق منوی پیشخوان خدمت سامانه آموزشی گلستان نسبت به ثبت و ارسال درخواست "تمدید سنوات" اقدام نمایند.
- بدیهی است انتخاب واحد این دانشجویان زمانی امکان پذیر خواهد بود که پیش از پایان بازه انتخاب واحد در نیمسال مورد نظر مجوز لازم صادر و به مدیریت امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی اعلام گردد.
- در صورت معادلسازی دروس از تحصیلات قبلی به ازای هر 20-12 واحد دروس معادل سازی شده یک نیمسال از سنوات مجاز آنها کسر خواهد شد ( مطابق تبصره یک ماده 28 - آئین نامه آموزشی دوره کارشناسی).
- برای دانشجویان انتقالی سنوات آن ها از ابتدای ورود به دانشگاه قبلی محاسبه می شود.
- مدت مجاز تحصیل در مقطع کارشناسی 8 نیمسال و در مقطع کارشناسی ارشد 4 نیمسال است.
آموزش انجام فرایندها در سامانه گلستان
نکات مهم فرایند اخذ درس معرفی به استاد
دانشجو در آخرین نیمسال تحصیلی میتواند حداکثر دو درس نظری را در صورت داشتن شرایط زیر به صورت معرفی به استاد انتخاب نماید:
- دانشجو از سوی مدیرگروه آموزشی مربوط در سامانه گلستان به عنوان دانشجوی نیمسال آخر معرفی شده باشد.
- درس موردنظر در آن نیمسال ارائه نشده و یا با سایر دروس تداخل زمانی داشته باشد.
- اخذ دروس معرفی به استاد در دوره تابستان منوط به عدم ارائه یا تلاقی درس با سایر دروس، در دوره تابستان و همچنین در نیمسال قبل (نیمسال دوم سال تحصیلی) می باشد.
- تعداد واحدهای دانشجو در آخرین نیمسال پس از اخذ دروس معرفی به استاد از 24 و برای دوره تابستان از 8 تجاوز نکند.
- درصورت داشتن شرایط فوق دانشجو میتواند پس از بازه ترمیم، نسبت به ثبت درخواست از طریق منوی پیشخوان خدمت سامانه گلستان تا 4 هفته پس از شروع کلاسها اقدام نماید.
- نمره این دروس همزمان با سایر دروس و در بازه امتحانات پایان نیمسال و تا حداکثر 9 روز پس از برگزاری آخرین امتحان توسط استاد درس اعلام و تأیید می گردد.
- درصورت عدم مراجعه دانشجو برای ارزیابی درس، نمره صفر توسط استاد برای وی ثبت میگردد.
آموزش انجام فرایند در سامانه گلستان
برای اطلاعات بیشتر به کتابچه راهنمای فرایندها و ثبت درخواستهای آموزشی مراجعه نمایید.
بخشی از نکات مهم فرایند مرخصی
- مرخصی با احتساب در سنوات جزو سنوات تحصیلی دانشجو محسوب می¬شود و دانشجوی کارشناسی حداکثر تا دو نیمسال مجاز به درخواست مرخصی است.
آموزش انجام فرایندها در سامانه گلستان
بخشی از نکات مهم تحصیلات تکمیلی
آموزش انجام فرایندها در سامانه گلستان به همراه فرمهای مورد نیاز
- فرم اعلام دروس جبرانی
- درخواست تصویب پیشنهاده
- درخواست تصویب موضوع درس سمینار
- درخواست مجوز دفاع
- مراحل فرایند
- راهنمای انجام فرایند در سامانه گلستان
- قالب فایل و راهنمای نگارش پایان نامه کارشناسیارشد
- فرم اصالت و مالکیت پایان نامه (درج فرم اصالت و مالکیت تایید شده در نسخه PDF ، Word و نسخه صحافی شده الزامی میباشد. به این منظور لازم است از نسخه کاغذی امضا شده فرم اصالت و مالکیت، اسکن تهیه و درنسخه الکترونیک ( PDF و Word) درج نمایید.)
- شیوه نامه برگزاری جلسات دفاع از پارساهای تحصیلات تکمیلی دانشگاه
بخشی از نکات مهم سایر فرایندها
متقاضی معادلسازی دروس میبایست حداکثر تا دو هفته پس از شروع کلاسهای ترم اول ریزنمرات دانشگاه قبلی خود را که ممهور به مهر دانشگاه و امضاء است را به دبیرخانه جهت ارجاع به مدیریت محترم امور آموزش و تحصیلات تکمیلی تحویل نماید پس از زمان اعلامشده مسئولیت مشکلات به وجود آمده به عهده دانشجوست و برای ترم آتی منع ثبتنام میشود.
آموزش انجام سایر فرایندها در سامانه گلستان
در صورت بروز مشکل در هنگام ورود و یا هنگام استفاده از سامانه جامع آموزشی گلستان، در صفحه ورود نام کاربری و رمز ورود، در منوی تنظیمات گزینه غیرفعال کردن صفحات دیگر را انتخاب نمایید. از اعلام نام کاربری و رمز خود به سایرین خودداری نمایید.